V kurzu se zaměřujeme na tři relativně konkrétní témata, kterých si mají studující všímatběhem praxí. Témata jsou rozdělena do tří bloků:1) Cíle a kontext kroužku (např. míra orientace na výkon a soutěž versus odpočinek aosobnostní rozvoj, nastavení docházky, dobrovolnost, formalizace pravidel, socio-kulturnízázemí zúčastněných dětí, role úhrady kroužku atd.),2)<span style="left: calc(var(--scale-factor)*67.36px); top: calc(var(--scale-factor)*165.
Kurz představuje reflexivní seminář, věnující se různým psychologickým a sociálním aspektům volnočasových aktivit, kterým se studenti věnují. Vychází z představy, že je žádoucí, aby studenti učitelství představovali komplexnější osobnosti, aby byli aktivní ve svém okolí a jejich zapojení do spolkové, zájmov é, kulturní činnosti není jen okrajovým aspektem, ale důležitou složkou jejich profese, která pomáhá jejich autoritě, zkušenosti a komunikaci se světem mimo školu. Důraz je položen na dialogický a reflexivní charakter a předpokládá se, že studenti, kteří si kurz vyberou, již nějakou zkušenost s volnočasovými aktivitami mají.
1. Role a identita v různých sociálních prostředích
2. Autorita a komunikace v neformálním prostředí
3. Osobnosti v kolektivu
4. Sociální dynamika kolektivu v NGO a jiných organizacích
5. Spolková činnost v širším sociálním kontextu