Tento typ alternativní praxe umož ňuje studentům praktikovat v zařízeních, ve kterých se budou moci po absolutoriu bakalářského studia uplatnit na pozici lektorů zájmového či profesního vzdělávání dospělých. Zejména se jedná o vzdělávací agentury, nestátní neziskové organizace a nejrůznější podniky. V průběhu praxe studenti pozorují práci lektorů, asistují jim a pomáhají připravovat a realizovat nejrůznější vzdělávací aktivity pro dospělé. Cílem tohoto předmětu je podpořit zájem studentů o pedagogickou práci a motivovat je k dalšímu vzdělávání, vč. pokračování v magisterském studiu zaměřeném na přípravu učitelů.
1. Úvod do lektorské praxe.
2. Andragogické minimum.
3. Práce s hospitačními archy.
4. Vhodné strategie při pořizování zápisů z hospitací.
5. Rozbory náslechů a jejich využití pro praxi.
6. Reflexe a sebereflexe.
7. Vlastní příprava a praxe.
8. Společné rozbory.
9. Výstupy předmětu pro praxi.