Studenti získají možnost poznávat různé typy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné tříd ě – např. žáky se spec. vývojovými poruchami učení, s ADHD, žáky ze znevýhodněného sociálního prostředí, žáky nadané, žáky-cizince apod. Student se účastní úvodního informačního semináře a závěrečného reflektivního semináře na fakultě.
V průběhu semestru koná ve škole 24 hodin asistentskou praxi, podle pokynů učitele vede záznamy formou portfolia. Po celý semestr využívá elektronickou podporu studie v Moodle, kam odevzdává zadané úkoly.
Průběh a výsledky svých aktivit v rámci asistentské práce prezentuje ve studijní skupině v reflektivním semináři. Pro zápočet předkládá portfolio zpracovaných úkolů v rámci asistentské praxe.
Cílem předmětu je seznámení se školním prostředím a obsahem práce učitele. Nedílnou součástí tohoto cíle je systematická podpora a rozvoj kompetencí studentů v oblasti individualizované, diferencované a inkluzivní výuky v prostředí základní a střední školy.
Smyslem asistentské praxe je vytvořit prostor pro mentorský typ spolupráce mezi zkušenými a budoucími učiteli. Významným cílem je i rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností studenta.
Studenti získají možnost poznávat různé typy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné třídě – např. žáky se spec. vývojovými poruchami učení, s ADHD, žáky ze znevýhodněného sociálního prostředí, žáky nadané, žáky-cizince apod.