Mediální výchova (metody, cíle, obsah) a mediální produkty z jazykového hlediska – jazyk médií (všestranná jazyková analýza).
Mediální produkt jako specifický druh jazykového komunikátu.
Verbální a neverbální prostředky mediálních komunikátů v rámci didaktiky ČJL – rozeznání intencionálního užití.
Persváze, manipulace a indoktrinace v mediálních komunikátech v ČJL z jazykového hlediska.
Mediální žánry a jejich jazyková charakteristika.
Mediální výchova jako průřezové téma, její specifika ve vztahu k výuce ČJL, možnosti interdisciplinárních vztahů.
Mediální produkt jako výsledek jazykově-mediální kompetence žáka.
Mediální produkt jako předmět žákovy jazykové analýzy z hlediska účinku na recipienta.
Žák jako recipient a produktor v mediální výchově.
Jazykové prostředky neetické žurnalistiky (fake news, hoax, jazykové analýzy dezinformačních webů, sociální sítě).
Jazyková analýza a produkce neetické žurnalistiky, masmediální jazyková manipulace.
Předmět se skládá z přímé výuky, konzultací a samostudia.
Seminární práce (návrh didakticky odborně odůvodněné implementace vybraného mediálního obsahu do vyučovacího předmětu český jazyk, rozbor verbálních i neverbálních prostředků mediálního produktu).