Charles Explorer logo
🇨🇿

Cíle a metody didaktiky němčiny jako cizího jazyka

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPDG1G208B

Sylabus

1.       Evropská a česká jazyková politika ve vztahu k němčině jako cizímu jazyku

2.       Metodické koncepty výuky cizích jazyků

3.       Vývoj kurikula v ČR a jeho projektování

4.       Teorie analýzy jazykových učebnic

5.       Strategie a styly učení při osvojování cizích jazyků s důrazem na němčiny jako cizí jazyk

6.       Multimédia v současné výuce cizích jazyků

7.       Testování, hodnocení, analýza chyb a jejich korektura jako prostředek k rozvoji komunikační kompetence

8.       Rozvoj řečových dovedností a zprostředkování jazykových prostředků ve výuce němčiny jako cizího jazyka

Anotace

Studijní předmět Cíle a metody didaktiky němčiny jako cizího jazyka prohlubuje znalosti didaktiky cizích jazyků s důrazem na němčinu jako cizí jazyk. V centru pozornosti stojí jazyková politika na českém i evropském území jako základní východisko pro rozvoj cizojazyčné didaktiky, promítající se do procesu tvorby kurikulí a učebnic cizích jazyků.

Zásadní roli v cizojazyčné didaktice sehrává rovněž výzkum učebních stylů a strategií, stejně jako rychle se měnící vývoj multimédií. Významným tématem studia tohoto předmětu je i zkoumání možností rozvoje řečových dovedností a jazykových prostředků v úzkém propojení se zjišťováním a hodnocením dosažené úrovně u žáků a studentů.