Charles Explorer logo
🇬🇧

Didactics of German Literature

Class at Faculty of Education |
OPDG1G209B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Otázka relevance a tvorby literárního korpusu („literární dějepis“ a/vs. teorie žánrů; téma a vs./ forma spojená s literárními kvalitami)

Propojení oborů a předmětů (např. německy psaná literatura jako součást světové literatury; německy psaná literatura a její vazba k vyučování dějepisu a základům společenských věd)

Didaktické principy práce s cizojazyčným textem (fenomén kontextualizace; sémiotika literatury a literární komunikace; zohlednění specifických rysů práce s lyrikou, epikou i dramatem)

Proměna knihy jako média přinášející literární text – kniha a/vs. nová média - synestetické vnímání textu jako motivační prvek k práci s literaturou)

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Kurz se zabývá rolí literatury ve vyučování cizímu jazyku a jejími perspektivami, cílí na interkulturní učení se literatuře a literaturou. Stranou nezůstává ani propojení literatury a (literárních) reálií a uchopení literatury jako impulsu k otevření komunikačních témat překračujících možnosti standardních učebnicových textů. Poukazuje na spojení literární výchovy a dalších uměleckých výchov a v neposlední řadě také na propojení literatury a dalších oborů.

Cílem kurzu je zprostředkování literatury jako reprezentanta cílové kultury, prohloubení vědění o didaktických zásadách a principech práce s cizojazyčným literárním textem na základě různých modelů literární komunikace vycházejících z perceptivní/recepční estetiky; tradičních analýz a metody aktivně receptivní/produkčně orientované estetiky směřující k sociální roli literatury a její reflexi formou volného mluvenému i psanému projevu, spojení verbálního projevu s dalšími technikami.