Charles Explorer logo
🇨🇿

Časová orientace žáka: vztah žáků k budoucnosti

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPDP1Q101B

Anotace

V kurzu bude tématizována problematika časové orientace člověka. Analyzována bude žákovská motivace v časových souvislostech a diagnostické možnosti v oblasti časové orientace jedince. Cílem kurzu je rozšířit kompetence studentů doktorandského studia v oblasti rozvoje uvědomělého vztahu žáků k budoucnosti a časové perspektivy. S tím úzce souvisí vybavení studentů diagnostickými a autodiagnostickými postupy a nástroji, které by umožnily adresné působení v této oblasti.

Témata:

 Čas ve vztahu k chování a jeho regulativní funkce v lidském životě.

 Časová perspektiva (teoretické vymezení).

 Orientace na budoucnost.

 Diagnostika časové perspektivy (strategie a přehled metod).

 Koncepce perspektivní orientace (východiska a seberozvojový kontext perspektivní orientace, vztah k budoucnosti jako faktor lidské motivace, alternativnost v orientaci jedince na budoucnost).

 Perspektivní orientace a škola (persp. orientace a školní výkon, persp. orientace jako činitel žákovské motivace k učení, instrumentalita učení z hlediska budoucích cílů, perspektivní orientace a profesionální sebeurčeníprofesionální volba).

 Vývoj časové perspektivy u člověka.