Cílem předmětu je: rozvoj obecných výzkumných dovedností studentů doktorské formy studia psychologie. Předmět je orientován výrazně dovednostní orientován. Důraz je kladem na přímé formy učení a vlastní zkušenost studenta v průběhu blokové interaktivní výuky.
Předmět je vyučován blokově ve formátu intenzivní čtyřdenní série přednášek, seminářů (50 % časové dotace kurzu) a projektové výuky orientované k tématu grantové gramotnosti studenta (50 % časové dotace kurzu). V cyklu seminářů a přednášek se student seznámí se základními tématy z oblasti obecných výzkumných dovedností a kompetencí. V projektové
části výuky pracuje student v týmu (cca 4 – 5 studentů) a připravuje grantovou žádost v rámci fiktivní výzvy mezinárodní grantové agentury. Cílem projektové části je podpora grantové gramotnosti studentů doktorské formy studia, ale i podpora kompetencí v oblasti týmové spolupráce a kooperace.
Témata přednáškové, seminární a projektové části předmětu:
Prezentační dovednosti.
Zvládání času, organizace času, plánování a práce s časem v doktorském studiu.
Individuální studijní plán a rozvaha projektu výzkumu.
Grantové výzvy v doktorském studiu a jejich vyhledávání.
Publikování, vědecká a tvůrčí činnost v rámci doktorského studia - principy, postupy a nástroje.
Tvorby výstupů vědecké a tvůrčí činnosti.
Poster jako základní forma prezentace výsledků vědecké práce - výroba a prezentace
Dizertační práce - příprava, psaní a obhajoba.
Etické otázky současného systému publikování ve vědě.
Školitel a jeho role v doktorském studiu.
Řešení náročných situací v průběhu doktorského studia- návody, postupy, krizový plán.