Charles Explorer logo
🇬🇧

Health literacy in interdisciplinary discourse

Class at Faculty of Education |
OPDQ1P124B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Teoretické vymezení konceptu zdravotní gramotnosti.

2. Zdraví člověka jako fenomén a předmět interdisciplinárního studia.

3. Základní poznatky teorie zdraví a nemoci – integrálně antropologický přístup.

4. Zdravotní stav evropské populace jako východisko výchovy ke zdraví.

5. Zdraví a nemoc v kontextech výchovy, výchova ke zdraví jako pedagogický problém.

6. Evropská zdravotní strategie a vybrané programové dokumenty podpory veřejného zdraví.

7. Možnosti měření a hodnocení úrovně zdravotní gramotnosti lidí.

8. Vybrané metodologické přístupy ke studiu zdravotní gramotnosti v prostředí školy.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je zaměřen na problematiku sekundární gramotnosti ve vztahu ke zdraví člověka. Má zprostředkovat studentům systém znalostí a dovedností, který jim umožní kriticky posuzovat zdravotní informace se zvláštním zřetelem k problematice výchovy a vzdělávání.

Podrobně jsou probírány otázky teorie zdraví a nemoci, analyzovány jsou různé pohledy na zdraví a nemoc v kulturních a historických kontextech. Akcentován je při tom vliv výchovy na utváření zdravotně relevantního chování lidí.

Předmět vychází z myšlenek evropské zdravotní strategie, která pracuje s konceptem zdravotní gramotnosti jako s podmínkou převzetí odpovědnosti za vlastní zdraví.