Charles Explorer logo
🇨🇿

Edukace jedinců s narušenou komunikační schopností

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPDS1S105B

Sylabus

-          Neurovývojové vady a narušený vývoj jazykových a řečových schopností.

-          Diagnostika jazykového vývoje, současné diagnostické a terapeutické metody a techniky.

-          Poruchy fluence – balbuties a tumultus sermonis. Současné názory na etilogii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Diferenciální diagnostika.

-          Dysfagie a možné terapeutické přístupy.

-          Získané neurogenní poruchy v dospělosti a ve stáří. Diagnostika a terapie afázie, dysartrie. Diaagnostické testy a materiály.

-          Současné názory na diagnostiku a terapii dyspraxie.

-          Edukace dětí a žáků s narušeným vývojem jazykových schopností.

-          Logopedická intervence u osob s tělesným a smyslovým postižením.

Anotace

Předmět je zaměřen na získání současných odborných poznatků z vědního oboru logopedie. Zaměřuje se na současné názory z oblasti diagnostiky a terapie, rovněž na možné přístupy ve vzdělávání jedinců s narušenou komunikační schopností u nás i v zahraničí.

Studenti se seznámí s názory našich a zahraničních odborníků na etiologii, diagnostiku i terapeutické postupy neurovývojových poruch u dětí a neurogenních poruch komunikace v dospělosti, poruch fluence řeči, dysfagie u dětí i dospělých, budou se zabývat myofunkčními poruchami, dyspraxií. Zaměří se na specifika řečových a jazykových vad a poruch, na edukační postupy u jedinců s narušenou komunikační schopností.