Předmět se zaměřuje na trendy vzdělávání dospělých v zahraničí a reaguje tak na aktuální vývoj studovaného oboru. Koncepce předmětu umožňuje navázat na potřeby doktorandů a propojit jejich výzkumné cíle se současným stavem poznání studovaného oboru a s moderními přístupy ve vzdělávání dospělých odpovídající trendům 21. století. Předmět je rozdělen do tří hlavních tematických bloků: východiska předmětu (témata 1 až 3), výsledky výzkumů (téma 4) a konkrétní trendy ve vzdělávání (témata 5 až 9).
C ílem předmětu je uvést studenty do problematiky aktuálních trendů ve vzdělávání dospělých v zahraničí a umožnit jim reflektovat vybraná témata v kontextu vlastního výzkumného zaměření. Studenti se seznámí s moderními vzdělávacími metodami ve vzdělávání, které jsou aktuálně akcentovány v zahraničí, s výstupy současných výzkumů a aktuálně řešenou problematikou.
Obsah – témata: 1. Trendy vzdělávací politiky v zahraničí 2. Koncept life-long learning 3. Moderní metody vzdělávání pro 21. století v kontextu inspirace ze zahraničí 4. Mezinárodní výzkumy – TALIS, PIAAC 5. Digitalizace ve vzdělávání v zahraničí 6. Příprava učitelů v zahraničí 7. Trendy vysokoškolské pedagogiky v zahraničí 8. Odborná příprava v zahraničí 9. Vzdělávání na pracovišti – koučink, mentorink a adaptační procesy ve vzdělávací dospělých v zahraničí