Hlavní témata sylabu: 1. Dirskusivní pole výtvarné výchovy jako nestálé pole výpovědí; výpověď chápaná jako foucaltovská énoncé; autorská výpověď výtvarného umělce, dítěte, žáka ve výtvarné výchově. 2.
Vrstvy diskursu výtvarné výchovy, diskursivní analýza (vrstvy vědeckých, filosofických, uměnovědných disciplín). 3. Diskursivní model didaktiky VV a analýza stávajících edukačních přístupů k obsahům vyučování.
V kursu je studována problematika hybridního, interdisciplinárního pole výtvarné výchovy, pokrývající širokou škálu specializovaných disciplín, které ovlivňují interpretační strategie výtvarného umění, vizuality, oborové didaktiky a vizuální gramotnosti.
Cílem je identifikace specifických konceptů výzkumu vztažených k tématu disertační práce studenta, zvládnutí odborných slovníků a interpretačních rámců, směřujících k napsání disertační práce.
Hlavní témata: 1. Dirskusivní pole výtvarné výchovy jako nestálé pole výpovědí; výpověď chápaná jako foucaltovská énoncé; autorská výpověď výtvarného umělce, dítěte, žáka ve výtvarné výchově. 2. Vrstvy diskursu výtvarné výchovy, diskursivní analýza (vrstvy vědeckých, filosofických, uměnovědných disciplín). 3. Diskursivní model didaktiky VV a analýza stávajících edukačních přístupů k obsahům vyučování.
Kurz bude veden v češtině nebo v angličtině a bude probíhat formou přednášek, seminářů a rozprav.