Charles Explorer logo
🇬🇧

Teaching practice at the upper secondary school

Class at Faculty of Education |
OPMM2M112A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Průběh praxe je dán prací na školách.

V průběhu praxe budou organizovány reflektivní semináře na fakultě.

V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě: a) budou organizovány online reflektivní semináře v Adobe Connect nebo MS Teams, přičemž bude vyžadována aktivní účast na této výuce, jejímž předpokladem je přítomnost kamery a mikrofonu na straně studenta. b) budou modifikovány úkoly v Moodle tak, aby odrážely novou situaci. c) bude modifikována spolupráce s učitelem na škole a povaha práce studenta v souladu s přechodem na online výuku.

Předpokládá se, že studenti při případné online výuce a přípravě na ni využijí zkušenosti z části předmětu Didaktika matematiky 2 (program GeoGebra), počítačově zaměřených předmětů absolvovaných na fakultě i z diskusí o online podpoře žáků a o zdrojích, které jsou učitelům matematiky k dispozici, které byly vedeny v rámci předmětu Souvislá praxe na základní škole a Náslechová praxe.

Annotation

Via teaching practice at a secondary school, which usually follows the teaching practice at a primary school, future mathematics teachers are provided with additional space to gain and deepen their experience in teaching mathematics and to apply theoretical knowledge gained in general and subject didactics, and in pedagogy and psychology. Through cooperation with an experienced mathematics teacher, the students gain feedback on their teaching.

The materials that students will submit during the teaching practice and which include peer feedback are the basis for in-depth discussions in the subject Didactics of Mathematics 3. Reflective tasks will develop students' ability to reflect on their conception of teaching mathematics, which includes the awareness which areas of the teaching profession are among their strengths and which should be purposefully developed in their further education.