Organizace a cíle oborové praxe z anglického jazyka
Přístupy k reflexi výuky a vlastnímu profesnímu rozvoji (v kontextu výuky AJ)
Profesní portfolio
Seznámení se se školou jako institucí a rolí výuky cizího jazyka v rámci relevantních kurikulárních dokumentů
Plánování výuky/hodiny (plán hodiny, cíle, obsah, reflexe vyučovacích hodin)
Reflexe praxe
Reflektivní seminář k průběžné praxi na prvním stupni základní školy je přímo propojen s Průběžnou oborovou praxí z AJ zaměřenou na výuku anglického jazyka, tzn. s přípravou, realizací a reflexí samostatných výstupů studentů v roli učitele v prostředí školní třídy. Pozornost je věnov ána především schopnosti transformovat nabyté znalosti do praxe, a to konkrétně v rámci plánování vlastní výuky, vlastní výuky a její na teorii založené reflexe a identifikace vlastních silných stránek i prostoru pro další rozvoj.
Dále pak se studenti zaměří na kurikulární dokumenty platné pro základní stupeň vzdělávání, tj. RVP ZV a ŠVP dané školy, a nahlédne do kultury/klimatu dané instituce.
V rámci semináře budou studenti spolupracovat s univerzitním pedagogem, spolužáky, ale i mentorem na pedagogické praxi. Cílem studijního předmětu je dát studentům možnost rozvoje dovednosti reflexe vlastní pedagogické zkušenosti a rozvíjet schopnost získané zkušenosti analyzovat.