Charles Explorer logo
🇬🇧

Foreign language - French II

Class at Faculty of Education |
OPMN0F187B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.-2.     Unité 1

            Sociokulturní témata: formální a neformální představení, rodina, každodenní aktivity

            Komunikační cíle: představit sebe, svoji rodinu, požádat někoho, aby se představil, vyjádřit    libost, popsat aktivity, vyjádřit frekvenci a intenzitu

            Jazykové cíle: gramatika – tázací zájmeno quel, tři typy otázek, passé récent a futur proche,   neurčité zájmeno tout, předložky pojící se s názvy zemí a měst                                    fonetika – tázavá intonace, výslovnost tous (1), vázání/řetězení                                    slovní zásoba – stav, vztahy v rodině, každodenní aktivity  

            Unité 2

            Sociokulturní témata: společenský, kulturní a geografický původ osoby, náležitost k dané          skupině (chování, styl oblékání, atp.)

            Komunikační cíle: popsat někoho, podat informace o někom, formulovat zdvořilou žádost,             vyjádřit přání

            Jazykové cíle: gramatika – vztažná zájmena qui a que, ukazovací zájmena celui-ci, celle-    ci..., přítomný podmiňovací způsob, tázací zájmeno lequel                                    fonetika – intonace (upřímnost a ironie), přední samohlásky                                    slovní zásoba – společenské postavení, popis osoby (vnější charakteristika),           styl oblékání   3.-4.     Unité 3

            Sociokulturní témata: životní styl, představení měst Montpellier, Lille, Lyon a Toulouse

            Komunikační cíle: popsat bydlení, vyjádřit potřebu, přání, porovnat kvantitu a kvalitu

            Jazykové cíle: gramatika - vztažná zájmena où a dont, komparatif, přivlastňovací zájmena, superlatif                                    fonetika – nosové hlásky, výslovnost plus                                    slovní zásoba – bydlení, dopravní prostředky, město  

            Unité 4

            Sociokulturní témata: zdraví, problémy spojené se zdravotním stavem

            Komunikační cíle: vyjádřit podmínku, popsat způsob života, vyjádřit radu nebo potřebu

            Jazykové cíle: gramatika - hypotéza, neurčitá přídavná jména, zájmena en a y, neurčitá         zájmena, devoir + infinitif, přítomný subjonctif                                    fonetika - intonace (rada, podráždění), nosové hlásky, výslovnost tous (2),  výslovnost subjonctivu                                    slovní zásoba – potraviny, jídlo, sport   5.-6.     Unité 5

            Sociokulturní témata: aktivní život, vzpomínky na školní léta, specifika francouzského            vzdělávacího systému

            Komunikační cíle: popsat situaci a událost v minulosti, evokovat vzpomínky, situovat v        čase, vyjádřit výhrady

            Jazykové cíle: gramatika - časy vypravování (přítomný čas, minulý čas složený,    imperfektum), tvoření příslovcí -ment, ne … que, depuis, il y a                                    fonetika - rozdíl ve výslovnosti přítomného času, minulého složeného času a       imperfekta, intonace (vyjádření překvapení a příslovce -ment), výslovnost polosouhlásek                                    slovní zásoba - práce, škola, vzdělávání  

            Unité 6

            Sociokulturní témata: internet, kavárny, víkendové aktivity, společenský život

            Komunikační cíle: popsat aktivity, odůvodnit výběr, představit projekt, vyjádřit příčinu    problému

            Jazykové cíle: gramatika – zápor, vyjádření příčiny, gérondif                                    fonetika – výslovnost schwa, intonace (vyjádření názoru), nosové hlásky                                    slovní zásoba – komunikace, kavárny, zájmy   7.-8.     Unité 7

            Sociokulturní témata: nové komunikační prostředky, média, společenské chování

            Komunikační cíle: vyjádřit pravděpodobnost nebo jistotu, situovat v čase, vyjádřit následek

            Jazykové cíle: gramatika - vyjádření budoucnosti (přítomný čas, futur proche, futur           simple), avant de + přítomný infinitif, après + minulý infinitif                                    fonetika - intonace (rozdíl mezi příkazem, varováním, nabádáním a radou)                                    slovní zásoba - technologie, média   9.-10.   Unité 8

            Sociokulturní témata: cestování (motivace, postoje, vzpomínky), poezie

            Komunikační cíle: hovořit o motivaci, zvycích, vzpomínkách, sdělit úhel pohledu

            Jazykové cíle: gramatika - shoda v příčestí minulém, vyjádření trvání, COD a COI                                    fonetika - výslovnost minulého příčestí dle shody, zavřenost a otevřenost  samohlásek                                    slovní zásoba - turismus, cestování, pocity   11.-12. Unité 9

            Sociokulturní témata: důležité životní hodnoty, státní příslušnost

            Komunikační cíle: vyjádřit souhlas a nesouhlas

            Jazykové cíle: gramatika – vyjádření přípustky, ce qui, ce que                                    fonetika – rytmus (rytmické skupiny a přízvuk), intonace (nesouhlas, pocity)                                    slovní zásoba – politika, finance, názor

Annotation

Foreign Language – French II represents a part of continuous and interconnected series of courses Foreign Language – French I-V covering all three years of French language studies with specialisation in primary education. The aim of this course is the student‘s gradual practice and development of linguistic and communication skills leading to the attainment of A2 level in accordance with CEFRL. The emphasis is laid on the practice of comprehension of standard French in its written and oral forms, the creative processing and mastering of chosen conversational topics, and further extension of conversational scope. Special attention is paid to the correct pronunciation, natural diction, and speech melody. The course is focused on managing the basics of French grammar and vocabulary corresponding to the level given. The textbook Le Nouveau Taxi 1 and additional activities are made use of during the lessons. Listening comprehension activities and the introduction to contemporary French culture are also effectuated by means of multimedia tools.

Classified course requirements: 75% participation in the course, then proving of required knowledge in the written test. 1 test resit is allowed.

In case of unfulfilled homework assignments the student cannot be admitted to the final test, the passing of which is imperative for the successful completion of the exam.