1.-2. Unité 1
Sociokulturní témata: formální a neformální představení, rodina, každodenní aktivity
Komunikační cíle: představit sebe, svoji rodinu, požádat někoho, aby se představil, vyjádřit libost, popsat aktivity, vyjádřit frekvenci a intenzitu
Jazykové cíle: gramatika – tázací zájmeno quel, tři typy otázek, passé récent a futur proche, neurčité zájmeno tout, předložky pojící se s názvy zemí a měst fonetika – tázavá intonace, výslovnost tous (1), vázání/řetězení slovní zásoba – stav, vztahy v rodině, každodenní aktivity
Unité 2
Sociokulturní témata: společenský, kulturní a geografický původ osoby, náležitost k dané skupině (chování, styl oblékání, atp.)
Komunikační cíle: popsat někoho, podat informace o někom, formulovat zdvořilou žádost, vyjádřit přání
Jazykové cíle: gramatika – vztažná zájmena qui a que, ukazovací zájmena celui-ci, celle- ci..., přítomný podmiňovací způsob, tázací zájmeno lequel fonetika – intonace (upřímnost a ironie), přední samohlásky slovní zásoba – společenské postavení, popis osoby (vnější charakteristika), styl oblékání 3.-4. Unité 3
Sociokulturní témata: životní styl, představení měst Montpellier, Lille, Lyon a Toulouse
Komunikační cíle: popsat bydlení, vyjádřit potřebu, přání, porovnat kvantitu a kvalitu
Jazykové cíle: gramatika - vztažná zájmena où a dont, komparatif, přivlastňovací zájmena, superlatif fonetika – nosové hlásky, výslovnost plus slovní zásoba – bydlení, dopravní prostředky, město
Unité 4
Sociokulturní témata: zdraví, problémy spojené se zdravotním stavem
Komunikační cíle: vyjádřit podmínku, popsat způsob života, vyjádřit radu nebo potřebu
Jazykové cíle: gramatika - hypotéza, neurčitá přídavná jména, zájmena en a y, neurčitá zájmena, devoir + infinitif, přítomný subjonctif fonetika - intonace (rada, podráždění), nosové hlásky, výslovnost tous (2), výslovnost subjonctivu slovní zásoba – potraviny, jídlo, sport 5.-6. Unité 5
Sociokulturní témata: aktivní život, vzpomínky na školní léta, specifika francouzského vzdělávacího systému
Komunikační cíle: popsat situaci a událost v minulosti, evokovat vzpomínky, situovat v čase, vyjádřit výhrady
Jazykové cíle: gramatika - časy vypravování (přítomný čas, minulý čas složený, imperfektum), tvoření příslovcí -ment, ne … que, depuis, il y a fonetika - rozdíl ve výslovnosti přítomného času, minulého složeného času a imperfekta, intonace (vyjádření překvapení a příslovce -ment), výslovnost polosouhlásek slovní zásoba - práce, škola, vzdělávání
Unité 6
Sociokulturní témata: internet, kavárny, víkendové aktivity, společenský život
Komunikační cíle: popsat aktivity, odůvodnit výběr, představit projekt, vyjádřit příčinu problému
Jazykové cíle: gramatika – zápor, vyjádření příčiny, gérondif fonetika – výslovnost schwa, intonace (vyjádření názoru), nosové hlásky slovní zásoba – komunikace, kavárny, zájmy 7.-8. Unité 7
Sociokulturní témata: nové komunikační prostředky, média, společenské chování
Komunikační cíle: vyjádřit pravděpodobnost nebo jistotu, situovat v čase, vyjádřit následek
Jazykové cíle: gramatika - vyjádření budoucnosti (přítomný čas, futur proche, futur simple), avant de + přítomný infinitif, après + minul ý infinitif fonetika - intonace (rozdíl mezi příkazem, varováním, nabádáním a radou) slovní zásoba - technologie, média 9.-10. Unité 8
Sociokulturní témata: cestování (motivace, postoje, vzpomínky), poezie
Komunikační cíle: hovořit o motivaci, zvycích, vzpomínkách, sdělit úhel pohledu
Jazykové cíle: gramatika - shoda v příčestí minulém, vyjádření trvání, COD a COI fonetika - výslovnost minulého příčestí dle shody, zavřenost a otevřenost samohlásek slovní zásoba - turismus, cestování, pocity 11.-12. Unité 9
Sociokulturní témata: důležité životní hodnoty, státní příslušnost
Komunikační cíle: vyjádřit souhlas a nesouhlas
Jazykové cíle: gramatika – vyjádření přípustky, ce qui, ce que fonetika – rytmus (rytmické skupiny a přízvuk), intonace (nesouhlas, pocity) slovní zásoba – politika, finance, názor
Foreign Language – French II represents a part of continuous and interconnected series of courses Foreign Language – French I-V covering all three years of French language studies with specialisation in primary education. The aim of this course is the student‘s gradual practice and development of linguistic and communication skills leading to the attainment of A2 level in accordance with CEFRL. The emphasis is laid on the practice of comprehension of standard French in its written and oral forms, the creative processing and mastering of chosen conversational topics, and further extension of conversational scope. Special attention is paid to the correct pronunciation, natural diction, and speech melody. The course is focused on managing the basics of French grammar and vocabulary corresponding to the level given. The textbook Le Nouveau Taxi 1 and additional activities are made use of during the lessons. Listening comprehension activities and the introduction to contemporary French culture are also effectuated by means of multimedia tools.
Classified course requirements: 75% participation in the course, then proving of required knowledge in the written test. 1 test resit is allowed.
In case of unfulfilled homework assignments the student cannot be admitted to the final test, the passing of which is imperative for the successful completion of the exam.