1. Unité 1 Sociokulturní témata: svět práce, hledání práce a prezentace sebe sama v daném profesním prostředí Komunikační cíle: porozumět inzerátu o nabídce práce, představit se v dané profesní oblasti, porozumět CV a jednoduchému formálnímu dopisu a umět je napsat Jazykové cíle: gramatika – časové indikátory il y a, dans, pendant, de... à, en fonetika – polokonsonanty slovní zásoba – vzdělávání, plat a jeho výše, fráze pro formální a motivační dopis
2. Unité 2 Sociokulturní témata: zkušenosti z praxe Komunikační cíle: vyprávět o profesní zkušenosti, mluvit o svých profesních aktivitách Jazykové cíle: gramatika – plus-que-parfait, neurčitá zájmena a příslovce quelqu'un, rien, personne atd., příslovce fonetika – výslovnost příslovcí -ment, nosové e (vztah zvuk-písmeno) slovní zásoba – termíny spojené s hledáním práce a podnikem
3. Unité 3 Sociokulturní témata: Tisk a jiná média Komunikační cíle: porozumět titulkům v tisku, reagovat/vyjádřit svůj názor na televizní program Jazykové cíle: gramatika – nominalizace, jmenný rod, c'est... qui, c'est... que pro zdůraznění fonetika – rytmus věty a intonace zdůraznění slovní zásoba – slovní zásoba spojená s tiskem, rádiem a televizí
4. Unité 4 Sociokulturní témata: černá kronika v tisku a v rádiu, svědectví Komunikační cíle: porozumět událostem, o nichž se vypráví v médiích, podat svědectví o nějaké události Jazykové cíle: gramatika – minulé časy, pasivum, shoda příčestí minulého s předmětem přímým fonetika – samohláskové vázání, shoda příčestí minulého u slovesa avoir (vztah zvuk - písmeno) slovní zásoba – slovní zásoba spojená s výpovědí o krádeži: lidé a jejich činy
5. Unité 5 Sociokulturní témata: změna v životě soukromém a profesním Komunikační cíle: pohovořit o životní změně, porozumět biografii Jazykové cíle: gramatika – zájmena y a en, vyjádřit časový vztah: avant de + infinitif, après + minulý infinitif fonetika – vázání, řetězení a plynulost projevu slovní zásoba – prostředky textové návaznosti k vyjádření chronologie, slovní zásoba vztahující se k biografii
6. Unité 6 Sociokulturní témata: žít v dané čtvrti: polemiky a občanská uvědomělost Komunikační cíle: vyjádřit svůj názor na kontroverzní téma, porozumět hlavním bodům diskuze, vyjádřit výhrady Jazykové cíle: gramatika – přípustka: bien que + subjonctif, opozice: pourtant, cependant... fonetika – intonace: vyjádření shody a neshody slovní zásoba – výrazy pro vyjádření vlastního názoru (shodného/opačného)
Předmět Cizí jazyk – francouzština III je součástí souvislého a na sebe vzájemně navazujícího celku kurzů Cizí jazyk – francouzština I-V pro 1. až 3. ročník studia francouzského jazyka pro 1. stupeň základní školy. Jeho cílem je postupný nácvik a rozvoj lingvistických a komunikativních dovedností studenta vedoucí k dosažení úrovně jazykové kompetence A2+ (Společného evropského referenčního rámce pro jazyky).
Důraz je kladen na nácvik porozumění hovorové spisovné francouzštiny v její psané a mluvené podobě, tvořivé zpracování a ovládnutí vybraných konverzačních témat a další rozšiřování konverzačních okruhů. Dbáno je také na správnou výslovnost, přirozenou dikci a větnou melodii.
Kurz je zaměřen i na zvládnutí základů francouzské gramatiky.