1.-2. týden – Didaktika FLE ve vztahu k cílovému publiku, specifika výuky jazyka pro cílové publiku, jazyková třída 3.-4. týden – Učitel, žák a učivo optikou výuky FLE pro mladší žáky, učebnice jako didaktický nástroj, motivace 5.-6. týden – Metody a metodologie, historie a aktualita výuky FLE, videoanalýza výuky 7.-8. týden – CECRL a RVP optikou výuky FJ jako dalšího cizího jazyka, otázky kurikula a progrese, jazykové portfolio 9.-10. týden – Evaluace žáků dalšího cizího jazyka, transdidaktický přístup, videoanalýza výuky 11.-12. týden – Ukázky evaluačních přístupů a aktivit pro děti a žáky, evaluační materiály a publikace; videoanalýza výuky, hodnocení kurzu
Cílem předmětu je nastínit základní teoretické otázky spojující obecnou pedagogiku a didaktiku s oblastí výuky francouzského jazyka jako jazyka cizího. Obsah přednášek je přizpůsoben zvláštnostem žáků prvního stupně základní školy a dětem ve škole mateřské.
Studenti se seznámí s praktickými ukázkami z výuky a jejich možným zobecněním v úhlu pohledu didaktiky cizích jazyků, zejména přes ujasnění specifik dětského publika a vztahu dítěte k jazyku.