1.-2. týden – Výukové strategie a osvojování cizího jazyka, styly výuky cizího jazyka. Videoanalýza hodin. 3.-4. týden – Organizace výuky, plánování, progrese v jazykovém vyučování.
Alternativní metody výuky cizího jazyka. 5.-6. týden – Rozvoj slovní zásoby ve vztahu k řečovým dovednostem. 7.-8. týden – Rozvoj výslovnosti ve vztahu k řečovým dovednostem. 9.-10. týden – Rozvoj pregramatického uvědomění a psaní ve výuce cizího jazyka. 11.-12. týden – Hra jako nástroj učení, příklady aktuální produkce ve vztahu k jazykovým prostředkům.
V návaznosti na předmět Didaktika I se předmět Didaktika II zaměří na konkretizaci teoretických poznatků směrem k otázce cílů výuky a k rozvoji jazykových prostředků. Kurz vychází z konkrétních situací, na jejichž základě u studentů rozvíjí schopnost zobecňování a hledání různých přístupů a řešení.
Studenti se věnují i otázce plánování a strategií a stylů ve výuce a procesu učení.