Charles Explorer logo
🇨🇿

Průběžná oborová praxe z FJ

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPMN0F257B

Anotace

Cílem pedagogické praxe je získání vlastní zkušenosti s výukou jazyka a reflexe této zkušenosti. K tomu slouží zejména samostatná práce s žáky v reálné výuce, která je posléze analyzována pomocí reflektivních nástrojů (pedagogický deník, portfolio aktivit, observační portfolio a videonahrávka vlastní práce studentů s žáky). Součástí praxe je i sledování příkladů praxe zkušených kolegů a diskuse s ostatními studenty a vedoucím pedagogem.

Praxe je tak klíčovou součástí SP. Dovoluje konkretizovat úvodní teoretické kury Didaktika I. – III., slouží k načerpání konkrétních zkušeností, ale i k rozvoji observačních dovedností a dovednosti sdílení poznatků.

Praxe probíhá v rozmezí 2. – 4. týdnů na vybraných školách, které zajišťují výuku FJ na prvním stupni ZŠ a se kterými spolupracuje KFJL PedF UK. V rámci praxe vykonává student tyto činnosti: asistent učitele, observace výuky (min. 4 hodin), vlastní pedagogické výstupy (min. 20 hodin), reflexe spolu s vedoucím učitelem. Student se dále zapojuje do chodu školy a účastní se akcí spojených s výukou.

Výstupem praxe je studentské portfolio (observační listy, autoevaluační nástroje, přípravy, materiály při praxi použité), reflektivní deník a videonahrávky výuky studenta.