1. blok výuky (cca 1.-4. týden, před praxemi) – plánování výuky, struktura hodiny, didaktické nástroje a pomůcky, reflexe výuky na základě videonahrávek, nácvik observace, využití observačního materiálu a nástrojů, práce s učebnicí, tandemová výuka, role asistenta.2. blok výuky (cca 9.-12. týden, po praxích) – rozbor rozvoje jazykových prostředků a řečových dovedností, prostředky motivace, vedení aktivit, výukových stylů (reflexe na základě videonahrávek z praxí).
Předmět je komplementární s pedagogickou praxí, kterou studenti v tomto semestru vykonávají. V úvodní fázi se věnuje plánování jazykové výuky a didaktické transformaci i otázce jazykového transferu.
Studenti připravují konkrétní učební materiál. Pracuje se s poznatky z předmětů Didaktika FJ I, II a III.
V seminářích, které následují po praxích, dochází k reflexi na základě nástrojů, které studenti na praxích používali (pedagogický deník, observační portfolio, videonahrávky). Konkrétní náplň vychází z problémů a potřeb, s nimiž se studenti setkali na pedagogické praxi.