Charles Explorer logo
🇨🇿

Informační zdroje HV a diagnostika hudebnosti

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPMN0H285B

Sylabus

Obsah předmětu: 1.      Úvod do muzikologické problematiky, hudební pedagogika, primární a sekundární informační zdroje v hudební          pedagogice. Režim diplomové práce. 2       Techniky práce s informačními zdroji. Bibliografické citace. Práce s poznatky. Etika vědecké práce. Strukturace          teoretické části diplomové práce. 3.      Logika výzkumu, obsahová a metodologická stránka výzkumu. Předmět a cíle výzkumu, pracovní hypotézy.

         Strukturace výzkumné zprávy. 4.      Výzkumné metody a techniky v hudebně výchovné praxi. 5.      Hudební psychologie jako hraniční vědní disciplína, základní hudebně psychologické kategorie a jejich          charakteristika. 6.      Klasifikace hudebních činností, schopností a dovedností. 7.      Hudební sluch, možnosti jeho diagnostiky a rozvoje. 8.      Rytmické, tonální a harmonické cítění a jejich vývojové zvláštnosti u dětí mladšího školního            věku. 9.      Hudebně intelektové schopnosti. 1o.    Hudebně tvořivé schopnosti a možnosti jejich identifikace. 11.    Standardizované testy hudebnosti. Principy tvorby empirické kolektivní prověrky hudebnosti. 12.    Zápočtová hodina.

Anotace

Úvod do metodologie a logiky výzkumu v hudební pedagogice. Základní přehled o informačních zdrojích oboru.

Využití výzkumných metod v podmínkách hudební praxe. Hudebně psychologické poznatky nezbytné k diagnostice hudebnosti žáků.