Charles Explorer logo
🇬🇧

information sources of Music Education and diagnostics of musicality

Class at Faculty of Education |
OPMN0H285B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah předmětu: 1.      Úvod do muzikologické problematiky, hudební pedagogika, primární a sekundární informační zdroje v hudební          pedagogice. Režim diplomové práce. 2       Techniky práce s informačními zdroji. Bibliografické citace. Práce s poznatky. Etika vědecké práce. Strukturace          teoretické části diplomové práce. 3.      Logika výzkumu, obsahová a metodologická stránka výzkumu. Předmět a cíle výzkumu, pracovní hypotézy.

         Strukturace výzkumné zprávy. 4.      Výzkumné metody a techniky v hudebně výchovné praxi. 5.      Hudební psychologie jako hraniční vědní disciplína, základní hudebně psychologické kategorie a jejich          charakteristika. 6.      Klasifikace hudebních činností, schopností a dovedností. 7.      Hudební sluch, možnosti jeho diagnostiky a rozvoje. 8.      Rytmické, tonální a harmonické cítění a jejich vývojové zvláštnosti u dětí mladšího školního            věku. 9.      Hudebně intelektové schopnosti. 1o.    Hudebně tvořivé schopnosti a možnosti jejich identifikace. 11.    Standardizované testy hudebnosti. Principy tvorby empirické kolektivní prověrky hudebnosti. 12.    Zápočtová hodina.

Annotation

Introduction to the methodology and logic of research in music pedagogy. Basic overview of the field's information sources.

Using research methods in music practice conditions. Musically psychological knowledge necessary to diagnose pupils' musicality.