Čím se zabývá vědní obor informatika. Proč se informatika zařazuje do kurilula 1. st. ZŠ
Vysvětlení pojmu informatické myšlení. Hlavní principy logovské kultury a její představitelé.
Postavení učiva informatiky v kurikulu 1. stupně ZŠ v ČR a v zahraničí.
Ukázky metodických přístupů k rozvoji informatického myšlení bez použití počítačů (typu CSUnplugged).
Jak učit informatiku na 1. stupni ZŠ? Co víme o tom, jak si žáci představují některé pojmy?
Jaké jsou pro výuku informatiky na 1. stupni ZŠ učebnice?
Dostupné zdroje pro učitele zaměřené na utváření a rozvoj informatického myšlení žáků.
Rizika používání digitálních technologií ve vývoji dětí mladšího školního věku.
Pozornost je věnována didaktickým otázkám rozvoje informatického myšlení žáků v kontextu s rozvojem čtenářské a matematické gramotnosti a rozvojem dovedností rozložit problém na dílčí podproblémy. Inspirací pro metodické přístupy k rozvoji informatického myšlení žáků 1. stupně ZŠ jsou práce a myšlenky S. Paperta, I. Kalaše, M. Resnicka, G. Futscheka, V. Dagiéne a dalších představitelů tzv. logovské kultury. Pozornost je rovněž věnována některým rizikům spojeným s používáním digitálních technologií ve vývoji dětí mladšího školního věku.
Kurz by měl přispět k přípravě budoucích učitelů 1. stupně na výuku předmětu Informatika, který byl zařazen zcela nově do revidovaného RVP ZV.
Kurz je koncipován jako interaktivní přednášky s ukázkami a cvičeními typu "CSunplugged".