Témata přednášek
1. Úvod do žánrové a tematické rozmanitosti literatury pro děti; Pohádky - znaky a funkce
2. Próza s dětským hrdinou I
3. Próza s dětským hrdinou II
4. Poezie pro děti, její tradiční, moderní a experimentální linie; význam jazykové hry v rozvoji dětské představivosti
5. Komiks a obrazové knihy; uměleckonaučná literatura
6. Báje a pověsti Témata seminářů (pracuje se formou dílen čtení)
1. Vytváření čtenářských biografií, čtenářská strategie kladení otázek
2. Dílna čtení s vybranou pohádkou
3. Podvojný deník, Próza, s dětským hrdinou
4. Dílna čtení s básnickou sbírkou
5. Dílna čtení s vybraným komiksem, obrazovou knihou, Čtenářská strategie hledání souvislostí;
6. Rozprava nad seznamem četby (a třemi zápisy) a vybranou knihou
Semináře probíhají formou dílny čtení. Studenti si do semináře nosí dětské knihy, které si vybírají ze seznamu doporučené četby.
Tyto knihy v semináři (nejméně 20 minut) čtou. Čtení knih předchází minilekce (často v podobě práce se společným textem) zaměřená na reflexi čtenářského zážitku, na některou ze čtenářských strategií (např. předvídání, shrnování, kladení otázek atd.) a na různé způsoby vedení čtenářských zápisů (např. podvojný deník). Následně (na základě zadaných úkolů) o přečteném diskutují ve dvojici, své knihy představují v plénu semináře (vzájemně si je doporučují) a hovoří o tom, co o své knize při plnění úkolu zjistili.
Hlavním cílem semináře je, aby studenti zakusili, jak probíhají dílny čtení, jak lze ve třídě pracovat se čtenářskými zážitky, aby četli současnou českou a světovou literaturu pro děti (a získali o ní základní přehled), aby byli schopni o ní přemýšlet a hovořit – a to vše s ohledem na své budoucí žáky.