Témata přednášek
1. Cíle literární výchovy, rozvoj čtenářství v současném světě
2. Plánování od cílů, třífázový model učení EUR
3. Nosné myšlenky, didaktický potenciál textu
4. Čtenářské stragie, podpora porozumění textu, integrativní pojetí čtenářské gramotnosti a literární výchovy
5. Motivace žáků k četbě; Tvorba, tvořivost a zážitek v literární výchově
6. Čtenářské kontinuum Témata seminářů
1. Plánování výuky od cílů v praxi
2. Čtenářské kostky (uplatňování třífázového modelu EUR); metody práce s knihou na
1. stupni ZŠ
3. Tvorba, tvořivost a zážitek v literární výchově: propojování čtení a psaní
4. Čtenářské dílny, záznamy o četbě
5. Učebnice, pracovní listy a čítanky
6. Emoce v literatuře pro děti
Cílem předmětu je vést studenty k rozvoji čtenářství ve výuce na 1. stupni ZŠ.
Studenti si osvojí postupy plánování přípravy výuky pozpátku (tj. od cílů), stanovovat si důkazy o učení, kritéria hodnocení, volit vhodné metody, organizační formy a reflexi s ohledem na stanovený cíl. Upevňují si své znalosti a dovednosti dosáhnout soudržnosti v péči o rozvoj čtenářství a aplikují již získané poznatky o nosné myšlence a didaktickém potenciálu textu.