Charles Explorer logo
🇨🇿

Literární výchova a čtenářství I

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPMN0L153A

Sylabus

Témata přednášek

1. Cíle literární výchovy, rozvoj čtenářství v současném světě

2. Plánování od cílů, třífázový model učení EUR

3. Nosné myšlenky, didaktický potenciál textu

4. Čtenářské stragie, podpora porozumění textu, integrativní pojetí čtenářské gramotnosti a literární výchovy

5. Motivace žáků k četbě; Tvorba, tvořivost a zážitek v literární výchově

6. Čtenářské kontinuum Témata seminářů

1. Plánování výuky od cílů v praxi

2. Čtenářské kostky (uplatňování třífázového modelu EUR); metody práce s knihou na

1. stupni ZŠ

3. Tvorba, tvořivost a zážitek v literární výchově: propojování čtení a psaní

4. Čtenářské dílny, záznamy o četbě

5. Učebnice, pracovní listy a čítanky

6. Emoce v literatuře pro děti

Anotace

Cílem předmětu je vést studenty k rozvoji čtenářství ve výuce na 1. stupni ZŠ.

Studenti si osvojí postupy plánování přípravy výuky pozpátku (tj. od cílů), stanovovat si důkazy o učení, kritéria hodnocení, volit vhodné metody, organizační formy a reflexi s ohledem na stanovený cíl. Upevňují si své znalosti a dovednosti dosáhnout soudržnosti v péči o rozvoj čtenářství a aplikují již získané poznatky o nosné myšlence a didaktickém potenciálu textu.