1. Kontext literární výchovy a rozvoje čtenářské gramotnosti (RVP a ŠVP)
2. Didaktický potenciál literárního textu
3. Plánování pozpátku a E-U-R
4. Metody a organizační formy výuky
5. Hospitace výuky
6. Reflexe a alterace vlastní výukové zkušenosti
7. Formativní hodnocení v LV
8. Dialogické vyučování
9. Literárněvýchovný a literárněestetický přístup k výuce
10. Podpora čtenářství a kontext čtenářství v dané třídě
11. Další profesionální rozvoj učitele LV
12. Velké myšlenky ve výuce LV
Cílem praxe je ověřit si své porozumění postupům v plánování a výstavbě přípravy dle modelu „před-při-po“, získat a reflektovat svou zkušenost z práce s dětmi nad literárním textem, získat poznatky o práci v hodině LV od učitele i od účastníků praxe i od žáků. Studenti zlepšují svůj postup plánování LV podle autentických zkušeností ze třídy. Studenti se učí posuzovat vhodnost textů pro výuku LV, učí se formativním hodnocením vlastní práce i práce žáků vylepšovat své chápání i provádění hodin LV. Využívají odborné texty k LV a čtenářské gramotnosti. V závěru semestru píšou souhrnnou reflexi své zkušenosti z praxe a své připravenosti k výuce LV.
Předmět probíhá pod vedením zkušených učitelek a učitelů ve třídách na vybraných základních školách. Doplňující informace jsou uvedeny v poznámkách u jednotlivých paralelek.