Charles Explorer logo
🇨🇿

Literární výchova a čtenářství s praxí II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPMN0L160A

Sylabus

1. Kontext literární výchovy a rozvoje čtenářské gramotnosti (RVP a ŠVP)

2. Didaktický potenciál literárního textu

3. Plánování pozpátku a E-U-R

4. Metody a organizační formy výuky

5. Hospitace výuky

6. Reflexe a alterace vlastní výukové zkušenosti

7. Formativní hodnocení v LV

8. Dialogické vyučování

9. Literárněvýchovný a literárněestetický přístup k výuce

10. Podpora čtenářství a kontext čtenářství v dané třídě

11. Další profesionální rozvoj učitele LV

12. Velké myšlenky ve výuce LV

Anotace

Cílem praxe je ověřit si své porozumění postupům v plánování a výstavbě přípravy dle modelu „před-při-po“, získat a reflektovat svou zkušenost z práce s dětmi nad literárním textem, získat poznatky o práci v hodině LV od učitele i od účastníků praxe i od žáků. Studenti zlepšují svůj postup plánování LV podle autentických zkušeností ze třídy. Studenti se učí posuzovat vhodnost textů pro výuku LV, učí se formativním hodnocením vlastní práce i práce žáků vylepšovat své chápání i provádění hodin LV. Využívají odborné texty k LV a čtenářské gramotnosti. V závěru semestru píšou souhrnnou reflexi své zkušenosti z praxe a své připravenosti k výuce LV.

Předmět probíhá pod vedením zkušených učitelek a učitelů ve třídách na vybraných základních školách. Doplňující informace jsou uvedeny v poznámkách u jednotlivých paralelek.