Témata výuky: 1. Geoboard a poznávání mnohoúhelníků a jejich vlastností na geoboardu (3x3) 2.
Orientace na čtverečkovaném papíru 3. Souřadnice, jejich odvození; další zápisy bodů (souřadnicový zápis, vektorový zápis) 4.
Mnohoúhelníky, poznávání jejich vlastností, jejich klasifikace 5. Relace (rovnoběžnost, kolmost, shodnost) 6.
Obsah rovinných útvarů 7. Délka úsečky, obvod obrazce 8.
Metoda uvolňování parametru pro objevování geometrických vztahů kako Pythagorova věta, Pickova formule 9. Poměr délek úseček, dělení úseček v daném poměru 10.
Nemřížové útvary 11. Podobnost útvarů 12.
Konstrukce na čtverečkovaném i "čistém" papíře
The geometry course focuses not only on the scope of students' knowledge, but also on the development of cognitive skills. Through self-directed activity, students are encouraged to discover geometric relationships independently, refine concepts, and develop geometric ideas, especially about 2D shapes.
Some of these are explored and studied in depth in a square paper environment. The following relations are also studied: parallelism, perpendicularity, divergence, congruence (of segments, angles, figures), some congruent representations and measure of geometric figures.