1. Systematické experimentování, metoda odhad-ověření-oprava, zobecnění (didaktické prostředí Sousedé)
2. Algebraizace, metoda odhad-ověření-oprava (did. prostředí Součtové trojúhelníky)
3. Metoda nesprávného předpokladu, grafické řešení, tabulka, vhled, simplifikace (slovní úlohy)
4. Analýza žákovských řešení slovních úloh
5. Dramatizace, simulovaná dramatizace, modelování (číselná osa, sčítání, odčítání, záporná čísla, absolutní hodnota)
6. Algebraizace, tabulka (did. prostředí Krokování)
7. Metoda odhad-ověření-oprava, dramatizace (dynamické slovní úlohy)
8. Tabulka, algebraizace (dynamické slovní úlohy)
9. Metoda uvolňování parametru, geometrické řešení, manipulace, systematické experimentování, substituce (did. prostředí Parkety)
10. "Pokus-omyl", algebraizace (did. prostředí Pavučiny)
11. Využití izomorfismu, analogie (kombinatorické úlohy)
12. Metoda řešení od konce, grafické řešení, metoda logické argumentace, rozdělení na menší úkoly (did. prostředí Výstaviště)
V návaznosti na poznatky z předchozích kurz ů budou rozšiřována a doplňována matematická prostředí vhodná pro rozvíjení matematických představ žáků se zvláštním zřetelem na řešitelské strategie a metody řešení úloh. Těžiště práce bude v rozvíjení schopnosti řešit zadané úlohy několika různými metodami.
Zaměříme se na oblasti procesu řešení (modelování, reprezentace, volba strategie, sestavení a realizace plánu řešení, interpretace nalezeného výsledku). Dalším okruhem práce bude tvorba úloh, které lze řešit určenou metodou, a interpretace žákovských řešení.
Dále se budeme věnovat gradování úloh dle různých parametrů.