Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika matematiky s praxí III

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPMN0M165A

Sylabus

Obsah kurzu:

Klíčová slova a úlohy k níže uvedeným tématům budou průběžně vyhledávány v RVP ZV a v různých učebnicových řadách matematiky pro 1. stupeň ZŠ. 1. týden výuky: 2D míra: Zpracování pojmu obvod a obsah trojúhelníku, vyvození obsahu lichoběžníku – zejména stříháním a manipulacemi 2. týden výuky: 3D míra a rozvoj prostorové představivosti 3. týden výuky: Geometrické konstrukce 4. týden výuky: Relace: kolmost, rovnoběžnost. Úhly 5. týden výuky: Číslo jako veličina, převody jednotek 6. týden výuky: Kombinatorika 7. týden výuky: Rovnice a jejich propedeutika 8. týden výuky: Závislosti, funkční myšlení 9. týden výuky: Pravděpodobnost 10. týden výuky: Práce s daty: tabulka jako nástroj pro evidenci. Práce s grafy. Třídění, klasifikace, hierarchizace, schématizace 11. týden výuky: Finanční gramotnost 12. týden výuky: Matematická gramotnost

Každý z uvedených tématických celků bude úzce propojen s existujícími pedagogickými zkušenostmi studentů (předmět Asistentská praxe k oborovým didaktikám), které mají zaznamenány ve svých portfoliích.

Materiály k obsahu kurzu jsou dostupné a budou postupně doplňovány v LMS Moodle.  

Anotace

Kurz Didaktiky matematiky s praxí III navazuje na kurz Didaktiky matematiky II a je zaměřen na hlubší porozumění obsahu vyučovacího předmětu matematiky (RVP, jak budovat pojmy, procesy a vztahy matematiky 1. stupně ZŠ) a kognitivním a metakognitivním procesům žáků při řešení matematických úloh (např. zjišťování příčin chyb u žáka a jejich reedukace). Předpokládá se propojení poznatků a zkušeností ze studia pedagogických a psychologických disciplín, matematiky a její didaktiky a praxe.

Předmět je dotován rozsahem hodin 0/3, z toho je 0/1 průběžná praxe, 0/2 didaktický seminář. Praxe se koná u učitelů 1. st.

ZŠ a na školách, které jsou smluvně zajištěny KMDM.