Základním obsahem Učitelského praktika II je pravidelné vyučování v jedné třídě – tedy plánování, realizace (včetně online výuky) a reflexe vlastní pedagogické činnosti se žáky. Vyučování má gradační charakter od jednotlivých činností po celodenní tematické vyučování, s ohledem na profesně rozvojové cíle studentů. Důraz je kladen na fáze plánování, realizace a reflexe činností, sdílené v profesním dialogu s vysokoškolskými vyučujícími, fakultními učiteli a kolegy. Studenti systematicky reflektují profesní zkušenosti s oporou o základní didaktické kategorie a témata a s využitím doporučených sebehodnotících a hodnotících nástrojů.
Paralelka |M. Sochovská - praxe bude probíhat na ZŠ Curie
Paralelka Poche Kargerová bude konat praxi na ZŠ Lyčkovo nám.
Paralelka J. Staré - bude konat praxi na ZŠ Hanspaulka.
Paraleka H.Hejlové bude konat praxi na ZŠ Mendelova. Praha 4.
Paralelka B. Zemanové se bude konat praxi na ZŠ Petřiny - Sever.
Paralelka M.Hoschlové se bude konat na ZŠ Kunratice
Paralelka M. Hejzlarové se bude konat na ZŠ Pernerova
Paralelka P. Vallin se bude konat na ZŠ Květnák
Důraz je kladen na rozvíjení celé šíře dovedností studentů v oblasti komunikace se žáky, vytváření podnětného prostředí pro výuku, budování kvalitního sociálně emočního klimatu ve třídě, uplatňování přirozené autority u žáků, práce s výukovými cíli, didaktické analýzy učiva, volby metod a organizačních forem výuky, způsobů motivování žáků, hodnocení učení, pro učení a jako součásti učení. Je podporována kultivace osobitého pojetí výuky studentů, které je teoreticky podložené a argumentované.