Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika rozvoje počáteční gramotnosti s praxí I

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPMN0N143A

Sylabus

1.       Současné pojetí rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti.

2.       Rozvoj počateční pregramotnosti (domácí i zahraniční trendy, individualizované intervenční programy).

3.       Psychologické základy rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti.

4.       Historický přehled metod výuky počáteční čtenářské gramotnosti, inspirace pro rozvoj současné počáteční čtenářské gramotnosti.

5.       Analyticko-syntetická  a genetická metoda při rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti.

6.       Rozvoj písařské gramotnosti (vázané i nevázané písmo).

7.       Výuka psaní leváků (diagnostika, specifika metodického postupu)

Anotace

Cílem předmětu je vnést vhled do problematiky počáteční čtenářské gramotnosti, nastínit současné pojetí a aktuální trendy jejího rozvoje v ČR i v zahraničí. Obsah kurzu bude integrovat inovativní metody, pedagogické postupy a strategie výuky, psychodidaktikou a psychosociální problematiku na počátku školní docházky.

Studenti se seznámí z různými metodami výuky čtení, součástí seminářů jsou praxe na 1. stupni ZŠ (v rozsahu 0/1), studenti si prakticky vyzkouší rozvíjet čtenářskou gramotnost v 1. a 2. ročníku ZŠ a pokusí se naplánovat inovace školní výuky čtení a psaní.