1. Současné pojetí rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti.
2. Rozvoj počateční pregramotnosti (domácí i zahraniční trendy, individualizované intervenční programy).
3. Psychologické základy rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti.
4. Historický přehled metod výuky počáteční čtenářské gramotnosti, inspirace pro rozvoj současné počáteční čtenářské gramotnosti.
5. Analyticko-syntetická a genetická metoda při rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti.
6. Rozvoj písařské gramotnosti (vázané i nevázané písmo).
7. Výuka psaní leváků (diagnostika, specifika metodického postupu)
Cílem předmětu je vnést vhled do problematiky počáteční čtenářské gramotnosti, nastínit současné pojetí a aktuální trendy jejího rozvoje v ČR i v zahraničí. Obsah kurzu bude integrovat inovativní metody, pedagogické postupy a strategie výuky, psychodidaktikou a psychosociální problematiku na počátku školní docházky.
Studenti se seznámí z různými metodami výuky čtení, součástí seminářů jsou praxe na 1. stupni ZŠ (v rozsahu 0/1), studenti si prakticky vyzkouší rozvíjet čtenářskou gramotnost v 1. a 2. ročníku ZŠ a pokusí se naplánovat inovace školní výuky čtení a psaní.