1. Profesní etika: vymezení, účel, zdroje
2. Etický vztah člověka ke skutečnosti
3. Učitelská profese a zdroje její etiky (osobnostně rozvíjející přístup, společné vzdělávání, na důkazech založený obsah)
4. Morálka, původ
5. Morální kodexy, kodexy učitelské profese
6. Práva dítěte – výzva etice dospělých vůči dítěte a dětství, výzva pro výchovu
Předmět je zaměřen na uvažování o profesní etice, která vyplývá z pomáhajícího charakteru učitelství. Orientuje studenty v jejích zdrojích a významech.
Napomáhá uvědomování si smyslu a dopadů hodnotových orientací školních učitelských týmů. Nabízí příležitost k rozvíjení osobních etických principů sebereflexí.
Seznamuje studenty na příkladech z praxe s dilematy založenými na konfliktu hodnot a učí je se eticky rozhodovat v pedagogických situacích.