Organizace a průběhu praxe:
Studenti se přihlašují na praxe k vysokoškolským učitelům, kteří zajišťují praxi u vybraných fakultních učitelů na základních školách. Praxe je realizována formou hospitací a pohospitačních rozhovorů, pedagogických výstupů a rozborů, konzultací a samostatné práce studentů. Studenti se účastní praxe ve dvojicích pod vedením fakultních učitelů a oborových didaktiků, kteří praxi obsahově řídí.
V rámci souvislé praxe studenti průběžně společně s fakultním učitelem reflektují odučené hodiny a plánují další výuku. Dvojice studentů na praxi v jedné třídě poskytuje možnost vzájemné opory při řešení problémů, společném plánování a další spolupráci.
Význam praxe v rámci SP:
Praxe má klíčový význam pro ověření učitelské způsobilosti, utváření schopnosti reflexe vlastní učitelské činnosti, dovednosti prezentovat, vysvětlovat a obhajovat své pojetí vyučování.
Praxe směřuje svým zaměřením na rozvoj učitelských kompetencí v celém rozsahu a získávání zkušeností s výukou v kontextu fungování třídy. Ověřuje úroveň učitelské způsobilosti v závěru studia.