Příklady témat:
1. Respektující zvládání rušivého chování žáků.
2. Budování dobrých vztahů a prevence rušivého chování ve třídě
3. Hledání rovnováhy mezi potřebami skupiny a jednotlivých žáků.
4. Hledání optimálního vztahu se žáky.
5. Zvládání pocitů neúspěchu a překonávání překážek.
6. Aktuální situace evidované studenty.
Kurz realizovaný v blocích je orientovaný prakticky. Připravuje studenty na souvislou praxi, která vyžaduje integraci a aplikaci všech dosavadních poznatků a dovedností oborově didaktických do komplexní pedagogické situace v kontextu dlouhodobější souvislé práce učitele se žáky jedné třídy.
V rámci kurzu student prohlubuje dovednosti analyzovat výukové situace z různých úhlů pohledu, zvažovat příčiny a důsledky, výhody a nevýhody jednotlivých alternativ řešen í, se kterými se typicky během praxe mohou setkat. Jako nástroje jsou využívány metody skupinové reflexe, analýza videozáznamů pedagogických situací aj.
Během praxe jim umožňuje klíčové problémové situace a dilemata evidovat, po skončení praxe sdílet ve skupině studentů a získat motivaci pro hledání efektivních zdrojů řešení před závěrečnou souvislou praxí. Témata seminářů vyplývají z obsahů problémových situací, které si studenti zvolí k hlubšímu prozkoumávání.