Charles Explorer logo
🇬🇧

Human Being and Society with teaching methodology

Class at Faculty of Education |
OPMN0O161A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Kurikulum společenských věd v primární škole a jeho problémy; věcné učení a společenské vědy v českém vzdělávání v průběhu 20. století. 2. Analýza různých pojetí společenskovědního vzdělávání v historii i v současnosti v různých vzdělávacích systémech, práce s kurikulem  3. Pojetí zadaného tématu – práce se staršími i současnými  učebnicemi a požadavky RVP v oblasti Člověk a jeho svět 4. Principy a politické instituce demokracie, současné problémy demokracie  5. Dětská porozumění politice 6. Didaktická analýza politického učiva v učebnicích 7. Historické myšlení, časová osa, generace a vzpomínky, práce s životopisem 8. Didaktická analýza vybraného historického tématu 9. Badatelská výuka a historické učivo 10.  Badatelská výuka a historické učivo 11. Reflexe problémů společenskovědního vzdělávání v primárním škole

Studijní opory Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5801&notifyeditingon=1

Annotation

The lecture is focused on summarizing the findings of social sciences, which are a prerequisite for the didactic analysis of topics in the educational field of human being and his world.

In seminars on selected social science topics, students learn about examples of different work methods and evaluate their goals.