Okruh:
Teoretická východiska inkluze (heterogenita a identita v kontextu vzdělávání)
Koncepty heterogenity a identity v kontextu inkluzivního vzdělávání.
Role asistenta pedagoga a jeho spolupráce s učitelem.
Specifika jedinců s potřebou podpory ve vzdělávání v důsledku socio-kulturní odlišnosti.
Okruh:
Podpora žáků na prvním stupni se speciálními vzdělávacími potřebami (specifické vývojové poruchy učení, lehké mentální postižení, tělesné postižení, zrakové postižení, sluchové postižení, nadaní žáci)
Diagnostika a podpora žáků s odlišnými speciálními vzdělávacími potřebami na prvním stupni ZŠ (PLPP a IVP).
Strategie pro práci s žáky se specifickými vývojovými poruchami učení.
Specifika podpory žáků s tělesným, zrakovým, a sluchovým postižením na prvním stupni.
Rozvoj nadání a podpora nadaných žáků.
Okruh:
Náročné chování
Metody a techniky včasné identifikace ohrožených dětí.
Sociálně-právní ochrana dětí a prevence náročného chování.
Problematika rizikových projevů chování ve školním prostředí na 1. stupni ZŠ a strategie pro jejich řešení.
Okruh:
Možnosti využití terapie u žáků na prvním stupni ZŠ
Různé formy terapie a jejich aplikace při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Integrace terapeutických přístupů do výukového procesu.
Odborné aspekty využití terapie při podpoře emocionálního a akademického rozvoje žáků.
Výuka předmětu zahrnuje témata související s principy, metodami a postupy práce s žáky a s celými třídami /žákovskými skupinami ve společném vzdělávání. Studenti si osvojí poznakty o dopadech speciálních vzdělávacích potřeb do vzdělávání, možnostech individualizace a diferenciace cílů, metod a forem výuky, způsoby hodnocení inkluzivní praxe ve školách.
Osvojí si potřebné dovednosti pro management chování žáků a podporu jejich wellbeingu. Seznámí se s platnou legislativou a postupy v identifikaci ohrožených dětí.