Okruh:
Teoretická východiska inkluze (heterogenita a identita v kontextu vzdělávání)
Koncepty heterogenity a identity v kontextu inkluzivního vzdělávání.
Role asistenta pedagoga a jeho spolupráce s učitelem.
Specifika jedinců s potřebou podpory ve vzdělávání v důsledku socio-kulturní odlišnosti.
Okruh:
Podpora žáků na prvním stupni se speciálními vzdělávacími potřebami (specifické vývojové poruchy učení, lehké mentální postižení, tělesné postižení, zrakové postižení, sluchové postižení, nadaní žáci)
Diagnostika a podpora žáků s odlišnými speciálními vzdělávacími potřebami na prvním stupni ZŠ (PLPP a IVP).
Strategie pro práci s žáky se specifickými vývojovými poruchami učení.
Specifika podpory žáků s tělesným, zrakovým, a sluchovým postižením na prvním stupni.
Rozvoj nadání a podpora nadaných žáků.
Okruh:
Náročné chování
Metody a techniky včasné identifikace ohrožených dětí.
Sociálně-právní ochrana dětí a prevence náročného chování.
Problematika rizikových projevů chování ve školním prostředí na 1. stupni ZŠ a strategie pro jejich řešení.
Okruh:
Možnosti využití terapie u žáků na prvním stupni ZŠ
Různé formy terapie a jejich aplikace při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Integrace terapeutických přístupů do výukového procesu.
Odborné aspekty využití terapie při podpoře emocionálního a akademického rozvoje žáků.
The course is focused on methods and procedures applied in the education of heterogeneous classes. The aim of the course is to equip students with the knowledge and skills necessary for functional planning, implementation and evaluation of differentiated teaching and support provided to students in need of support measures.
They will acquire the necessary skills for managing students' behavior and supporting their well-being. They will get acquainted with current legislation and procedures in the identification of children at risk.