1. Proměny samotného termínu „umění“, společenské role a funkce umění.
2. Umělecké dílo jako výpověď doby, osobní výpověď umělce a pozice poučeného diváka. Interpretace významu uměleckého díla. Forma jako prostředek sděleného obsahu.
3. Umění pravěku, jeho specifika, formy, vývojové proměny.
4. Umění starověkého Egypta a Mezopotámie.
5. Umění starověkého Řecka. Specifika architektonického tvaru a prostoru a jeho vývojové proměny.
6. Umění starověkého Říma. Specifika architektonického tvaru a prostoru a jeho vývojové proměny.
7. Románském umění. Specifika architektonického a sochařského tvaru a prostoru a jeho vývojové proměny.
8. Umění gotiky. Specifika architektonického tvaru a prostoru a jeho vývojové proměny.
9. Exkurze, návštěva výstavy – upřesněno dle aktuálních výstav
10. Exkurze, návštěva výstavy – upřesněno dle aktuálních výstav
11. Závěrečná hodina
Art culture in prehistoric, antiquity, and middle ages. Developing of student´s abstract thinking through art principles (rhythm, symmetry, golden ratio, the relation of matter and shape, etc.).
Finding connections between art and other areas of human knowledge (mathematics, geometry, religion, mysticism, and transcendence). The beginnings of artistic disciplines, their technical, historical, and cultural aspects, examples of works of art (architecture, sculpture, painting, design).
Possibilities of current interpretations of cultural artifacts and their inclusion in art education with regard to the development of visual literacy of pupils.