REflektivní profesní portfolio: příprava hodiny dokumentace (vizuální i slovní) reflexe odučené dodiny dle reflektivního rámce vrstevnická reflexe reflexe učitele a vedoucí praxe alterace
+prezentace získaných zkušeností
Předmět je zaměřen na získávání praktických učitelských dovedností. Studenti v něm pozorují a analyzují výuku kolegů.
Realizují a ověřují vlastní učitelské pokusy. Nabyté zkušenosti reflektují.
Předmět rozvíjí schopnost studentů pozorovat, analyzovat a reflektovat výuku výtvarné výchovy v návaznosti na znalosti výtvarné kultury, teorie umění,didaktiky a zkušeností nabytých autorskou tvorbou. Zkušenosti studentů klade do souvislosti s učivem vzdělávací oblasti Umění a kultura, vybranými vyjadřovacími prostředky, výtvarnými postupy a s vhodnými způsoby reflexe a hodnocení.Vede studenty ke kritickému uvažování nad vlastními učitelskými pokusy a schopnosti v diskusi s kolegy a učiteliz praxe obhájit zvolené prostředky.
Přitom využívá metod aktivního a kooperativního učení a dostupných způsobů záznamu.