Principy tvorby a organizace při realizování snadných partitur v hudebních činnostech dětí.
Metodika nácviku hry na OI dětí předškolního věku.
Praktické ověřování vlastních úprav doprovodů písní společnou hrou v semináři.
Principy tvorby scénáře vystoupení dětí předškolního věku.
Pěvecké činnosti a práce s dětmi hudebně nerozvinutými.
Propojení vokálních, pohybových a instrumentálních činností v hudebních zaměstnáních předškolních dětí.
V rámci předmětu budou studenti vybaveni odbornými a uměleckými poznatky potřebnými pro práci vedoucího dětského hudebního souboru u dětí v předškolním věku. Tematická zaměření seminářů: Problematika vytváření hudebních souborů ve škole a mimo školu, spolupráce s rodiči a s místními kulturními orgány.
Prověrka hudebnosti dítěte. Hudba jako výrazný prostředek kultivace zpěvu a řeči předškolních dětí.
Výběr a nácvik repertoáru pro dětský hudební soubor (psychologická, umělecká a výchovná hlediska). Metodické otázky pro zapojování dětí do pěveckých, instrumentálních, a hudebně pohybových činností.
Příprava, průběh a hodnocení vystoupení dětského hudebního souboru, hudebně osvětová práce v praxi, možnosti školy při podpoře souboru.