Student si vybere dle zájmu z nabízeného seznamu, který může ještě doplnit na základě konzultace s vyučující:
Kaslová, M. Předmatematické činnosti. RAABE : Praha, 2015.
Kaslová, M. Transformace In. E. Fuchs a kol. (eds.) Rozvíjení předmatematické gramotnosti u dětí předškolního věku. JČMF : Praha, 2015
Kaslová M. Prelogické myšlení dtto
Kaslová M. Polytechnická výchova a předmatematická gramotnost - Mozaiky a cesta k míře
Kaslová, M. Celek a jeho části. CCP: Pardubice, 2015.
Kaslová, M. Polytechnická výchova a předmatematická gramotnost - práce se stavebnicí
Kaslová, M. Orientace v čase. In M. Uhlířová (Ed.) EME 2016. UPOL : Olomouc, 2016.
KAslová, M. & Hiťhová, D. Počitadlo. In N. Vondrová (ed.) 2 dny s didaktikou matematiky 2016. UK PEDF : Praha, 2016
Kaslová, M. KOmbinatorické aktivity v (pre)geometrii. In J. Kopáčová a kol. (Eds.) Studia scientifica FP UCR 4/2016 XV. UCR: Ružomberok, 2016.
Opava Matematika kolem nás. Albatros : Praha.
časopis Pastelka /moje pastelka od 1991 - 2005
Těšíme se do školy. Albatros : Praha (pozn. nikoli Kladno)
Předmět je určen především těm studentům, kteří absolvovali bakalářské studium s odlišným obsahem než studenti UK PedF – obor učitelství pro mateřské školy, předškolní pedagogika v posledních třech letech. Předmět je otevřen i těm, kteří potřebují repetitorium.
Předmět je otevřen i pro ty, kteří studiují jiné obory: SPPG, učitelství pro první stupeň ZŠ nebo M. Cílem je vytvořit předpoklady pro zvládnutí předmětu Rozvoj předmatematické gramotnosti, který se studuje v druhém roce tohoto studia.
Z níže navržených okruhů se obsah zaměří především na ty otázky, které se budou jevit jako klíčové v analýze orientačního testu v kontextu dané skupiny studentů, případně na ty, o které studenti zvlášť požádají na počátku kurzu(10 % z témat kurzu).