Charles Explorer logo
🇨🇿

Modely preprimárního vzdělávání v zahraničí

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPN01N134A

Sylabus

1.       Úvod a UNESCO, ISCED 2011 – přečíst ISCED 2011

2.       Práce s dokumentem Key Data on ECEC 2019: access, policy integration

3.       Doporučení pro ECEC v předškolním vzdělávání v Evropě: Doporučení Evropské Rady 2019

4.       Kurikula v ISCED 0

5.       Inkluze

6.       Programy podporující integraci dětí do vzdělávacího systému

7.       Jazyky

8.       Odborná příprava učitelů v ISCED 0

9.       Individuální práce na prezentaci

10.   Společná prezentace jednotlivých témata jejich reflexe

Anotace

Studenti budou v rámci kurzu uvedeni pro problematiky modelů preprimárního vzdělávání v zahraničí. Kurz seznamuje studenty se základními typy systémů předškolního vzdělávání a rané péče v zahraničí v kontextu nastavení vzdělávací a sociální politiky daných zemí a Evropské unie. Kurz nabízí hlubší vhled do specifik fungování daných systémů na příkladu vybraných modelových zemí a tematizuje specifické problémy předškolního vzdělávání v daných zemích.

Cílem kurzu je vést studenty k hlubšímu pochopení a reflexi vybraných problémů předškolního vzdělávání, které se pojí se specifiky nastavení daných modelů předškolního vzdělávání v zahraničí. Záměrem kurzu je nacházet inspirace pro vlastní pedagogickou práci i směřování českého předškolního vzdělávání.

Součástí kurzu budou práce s mezinárodními studiemi, video ukázkami práce předškolních zařízení z vybraných zemí, práce s aktuálními informacemi o daných zemích a jejich modelech publikovanými na portálech Evropské komise, OECD, UNESCO, DECET a dalších mezinárodních organizací.