1. Úvod a UNESCO, ISCED 2011 – přečíst ISCED 2011
2. Práce s dokumentem Key Data on ECEC 2019: access, policy integration
3. Doporučení pro ECEC v předškolním vzdělávání v Evropě: Doporučení Evropské Rady 2019
4. Kurikula v ISCED 0
5. Inkluze
6. Programy podporující integraci dětí do vzdělávacího systému
7. Jazyky
8. Odborná příprava učitelů v ISCED 0
9. Individuální práce na prezentaci
10. Společná prezentace jednotlivých témata jejich reflexe
Studenti budou v rámci kurzu uvedeni pro problematiky modelů preprimárního vzdělávání v zahraničí. Kurz seznamuje studenty se základními typy systémů předškolního vzdělávání a rané péče v zahraničí v kontextu nastavení vzdělávací a sociální politiky daných zemí a Evropské unie. Kurz nabízí hlubší vhled do specifik fungování daných systémů na příkladu vybraných modelových zemí a tematizuje specifické problémy předškolního vzdělávání v daných zemích.
Cílem kurzu je vést studenty k hlubšímu pochopení a reflexi vybraných problémů předškolního vzdělávání, které se pojí se specifiky nastavení daných modelů předškolního vzdělávání v zahraničí. Záměrem kurzu je nacházet inspirace pro vlastní pedagogickou práci i směřování českého předškolního vzdělávání.
Součástí kurzu budou práce s mezinárodními studiemi, video ukázkami práce předškolních zařízení z vybraných zemí, práce s aktuálními informacemi o daných zemích a jejich modelech publikovanými na portálech Evropské komise, OECD, UNESCO, DECET a dalších mezinárodních organizací.