Pedagogicko-psychologické poradenství v kontextu předškolní výchovy.
Školské poradenské zařízení a MŠ.
Diagnostika v MŠ.
Nejčastější poradenské problémy v oblasti předškolního vzdělávání - kazuistiky.
Témata průřezově mapují oblasti:
školní zralost a připravenost,
žák se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole, tvorba podpůrných opatření pro: žáky se specifickými poruchami učení a chování (percepční nezralost, ADHD, ADD), lehkým mentálním postižením, narušenou komunikační schopností, poruchami autistického spektra. a pro žáky mimořádně nadané.
Budeme se věnovat též volbě vhodného výchovného stylu / rodinnému poradenství.
Studenti jsou seznámeni s možnostmi metodické podpory a supervize ve školství.
Tento kurz přímo navazuje na předmět Pedagogicko psychologické poradenství I, který byl zaměřen teoreticky.
Cílem tohoto kurzu je praktické využití poznatků z oblasti pedagogicko-psychologického poradenství v oblasti předškolního vzdělávání.
Kurz poskytuje studentům informace o vzniku a vývoji pedagogicko-psychologického poradenství, o současném poradenském systému a nových trendech v poradenství.
U konkrétních speciálních vzdělávacích potřeb dětí daného věku se kurz zaměřuje na stručné informace o jejich diagnostice a vhodné intervenci v dané oblasti.
Studenti jsou seznámeni s možnostmi metodické podpory a supervize ve školství.
V kurzu studujícím budou nabídnuty jak teoretické, tak i empirické poznatky k praktickému nácviku. Cílem je, aby byl učitel či učitelka dobře orientován při vyhledávání poradenské pomoci.