V případě uzavření PedF UK z nařízení vlády ČR bude výuka realizována distanční formou přes MS Teams.
1. Aktuální pojetí Výtvarné výchovy – parametry dobré praxe
2. Vizuální kultura jako oblast oborového kontextu výtvarné výchovy – základní vymezení3. Raný věk a vizuální kultura – otázky relevance a adekvátnosti4. Raný věk a vizuální kultura – galerijní a muzejní edukace5. Raný věk a vizuální kultura – umělecká tvorba určená dětem6. Didaktická transformace – volba oborového kontextu7. Didaktická transformace – hlavní zásady8. Formulace výtvarného problému ve vztahu k plánování ve výtvarné výchově9. Formulace úkolu ve vazbě na výtvarná média, tematickou a námětovou rovinu a další klíčové kategorie10. Plánování ve Výtvarné výchově - řady a projekty
11. Plánování ve výtvarné výchově a kurikulární dokumenty12. Hodnocení ve Výtvarné výchově13. Prezentace ve Výtvarné výchově a komunikace s rodiči a dalšími vychovateli dětí
Kurz studenty seznamuje s hlavními předpoklady úspěšného plánování, realizace a hodnocení ve Výtvarné výchově v předškolním vzdělávání. Jeho cílem je orientovat studenty v rozhodování o volbě a použití výtvarného oborového kontextu, potencialitách a limitech výtvarných médií, jejich vazbě na téma, námět, a o významu dalších didaktických konceptů, s ohledem na specifika výchovy a vzdělávání dětí předškolního věku.