Cílem předmětu je teoretický úvod do problematiky (na tento předmět navazují Environmentální výchova II-III), zejména informovat o významu a potřebě environmentální výchovy (v globálních souvislostech), seznámit studenty s historií světové a české environmentální výchovy a s význačnými představiteli EV, státním programem EVVO, krajským programem EVVO a se základní i rozšiřující literaturou.
Výuka bude probíhat interaktivně s ohledem na znalosti a zkušenosti studentů. Metodou výuky bude tzv. “obrácená učebna“, tedy velmi efektivní aktivizační metoda, kdy si studenti sami nastudují teorii a s vyučujícím ji následně diskutují a řeší problematická místa. Témata: 1.) Tři důvody realizace EVVO. 2.) Legislativní podklady. 3.) Mez únosnosti globálního ekosystému. 4.) Koncept biofilie, environmentální senzitivita a problematika odcizování přírodě. 5.) Historie světové ochrany životního prostředí. 6.) Historie české školy environmentální výchovy. 7.) Významní představitelé české i světové environmentální výchovy. 8.) Střediska environmentální výchovy. Pavučina. Mrkvička. 9.) Literatura zabývající se teoreticky i prakticky environmentální výchovou. 10.) ICT pro podporu EV.