Charles Explorer logo
🇬🇧

Didactic Application of Music Education in Pre-school Education

Class at Faculty of Education |
OPN03H202A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět teoreticky a prakticky navazuje na didaktický obsah ve studiu UMŠ a rozšiřuje ho v hudebně psychologickém, sociologickém a pedagogickém kontextu. Rovněž se zabývá aktuální problematikou hudebního vzdělávání v českém a mezinárodním kontextu.

Témata: 1.) Aktuální problematika hudební výchovy v předškolním věku z hudebně pedagogického a psychologického hlediska. 2.) Předškolní hudební pedagogika v kontextu evropského vzdělávání a výchovy. 3.) Integrativní hudební pedagogika a polyestetická výchova v rámci rozvoje tvořivosti (instrukce k vytvoření seminární práce s náměte hudební pohádky). 4.) Charakteristika a rozvoj základních hudebních schopností prostřednictvím pěveckých činností v teorii a praxi. 5.) Charakteristika a rozvoj základních hudebních schopností prostřednictvím instrumentálních činností v teorii a praxi. 6.) Charakteristika a rozvoj základních hudebních schopností prostřednictvím hudebně pohybových činností v teorii a praxi. 7.) Charakteristika a rozvoj základních hudebních schopností prostřednictvím hudebně poslechových činností í v teorii a praxi. 8.) Náprava nezpěvnosti prostřednictvím posilových aferentací z nehudebních oblastí a význam představivosti v teorii a praxi. 9.) Náprava řečových nedostatků prostřednictvím hudebních aktivit v teorii a praxi. 10.) Instrumentální vybavení učitelky v mateřské škole v oblasti hry na klavír (doporučení vhodných hudebnin). 11.) Instrumentální vybavení učitelky v mateřské škole v oblasti hry na zobcovou sopránovou flétnu (doporučení vhodných hudebnin). 12.) Studentské prezentace hudební pohádky jako integrativního a kreativního projektu pro děti v předškolním věku.