Charles Explorer logo
🇬🇧

Didactical Approaches to Robotical Toys in Preschool Education

Class at Faculty of Education |
OPN03I307A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem předmětu je vysvětlit koncept informatického myšlení a jeho význam v učení dětí předškolního věku, seznámit se s didaktickými parametry vybraných robotických hraček pro předškolní vzdělávání a vyzkoušet si vybrané aktivity. Předmět se zaměří na klíčové informatické pojmy a na didaktické přístupy k jejich utváření u dětí předškolního věku založené na objevování při činnostech s robotickými hračkami i bez nich s důrazem na rozvoj algoritmického a logického myšlení dětí.

Pozornost bude věnována také souvislostem rozvoje informatického myšlení dětí při práci s robotickými hračkami s osvojováním některých matematických pojmů a představ, s manuálními dovednostmi, s technickým myšlením a kreativitou dětí. Při práci s robotickými hračkami se otevírá prostor pro přirozenou zvídavost dětí, jak věci fungují, a pro jejich fantazii a estetické cítění včetně čtenářské gramotnosti.

Témata: 1.) Klíčové koncepty: robotické hračky, informatické myšlení 2.) Přístupy k rozvoji robotického myšlení u nás a v zahraničí 3.) Didaktické přístupy k rozvoji informatického myšlení dětí MŠ bez použití digitálních technologií 4.) Didaktické přístupy k rozvoji robotického myšlení dětí MŠ 5.) Práce s vybranými robotickými hračkami 6.) Robotická stavebnice WeDo