Cílem kurzu je získat studenty k dalšímu studiu didaktiky předmatematické gramotnosti (PMG); vybavit je nástroji pro jejich kvalifikované uplatnění v praxi tak, aby byli schopni v oblasti PMG metodicky řídit začínající učitele a asistenty, evaluovat podřízené, zdůvodnit doporučení i rodičům, individualizovat přístupy k dítěti. Témata:
1) Školní vzdělávací program se zaměřením na předmatematickou gramotnost a počátky matematické gramotnosti – tvorba, hodnocení ŠVP. Individuální programy rozvoje dítě se specifickými potřebami včetně dětí nadprůměrných v intelektové oblasti. Analýza vybraného ŠVP z pohledu didaktiky matematiky a předmatematické gramotnosti. Zvláštní zřetel na klady a úskalí ŠVP a PMG v lesní mateřské škole. Akcent na přesahy s důrazem na dynamické didaktické konektivní struktury.
2) Pedagogické směry a příprava na školní matematiku – porovnávání, klady a úskalí.
3) Zahraniční i domácí metodické a didaktické materiály tištěné i digitální a kritický pohled učitele.
4) Analýza dětských aktivit, analýza dětských reakcí v daném kontextu na daný podnět (pozorování nebo videozáznam).
5) Modifikace aktivit s přihlédnutím k rozvoji dítěte, specifické podmínky (věk, mateřský jazyk, odklad školní docházky); úskalí rozvoje PMG u dětí cizinců.
6) Kooperace s rodiči v oblasti PMG; nabídka aktivit pro doma - společenské a stolní hry s pravidly (pořádání akcí pro rodiče s dětmi a organizace třídních schůzek ve spolupráci s oborovým profesionálem).