Charles Explorer logo
🇬🇧

Kindergarten as an Institution

Class at Faculty of Education |
OPN03U106B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem předmětu je vhled do organizačního uspořádání mateřské školy. Zacílení pozornosti na různě pojímaná hlediska (instituce, organizace, pospolitost) umožní zároveň vytvořit úvodní vstup do problematiky řízení školy či školského zařízení a pochopení postavení instituce předškolního vzdělávání v širším sociálně-ekonomickém a legislativním kontextu.

Témata: 1.) Úvod do předmětu, seznámení se strukturou a východisky 2.) Mateřská škola jako instituce a pospolitost 3.) Vztah mateřské školy a veřejnosti a PR 4.) Vytváření a rozvoj klimatu mateřské školy 5.) Vztah mateřské školy a jejího zřizovatele 6.) Návaznosti mateřské a základní školy, obrysy spolupráce 7.) Právní problémy předškolního vzdělávání 8.) Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání jako nástroj řízení pedagogického procesu 9.) Tvorba a implementace školního vzdělávacího programu 10.) Výchovně vzdělávací proces v alternativním pojetí 11.) Mise-Vize a strategie školy a cesta k jejímu naplňování 12.) Autoevaluace školy a hodnocení výchovně-vzdělávacích procesů